Grano kirkastaa näkemyksensä digitalisaatiosta ja asiakaskokemuksesta

Jukka-Pekka Vuori aloitti Granon kaupallisena johtajana maaliskuun lopussa. Kevät oli erittäin kiireinen, mutta myönteisessä mielessä. Vuoren mielestä parasta Granossa on tekemisen meininki, vahva osaaminen ja asiakkaat. Suurimpana haasteena Vuori on kokenut yhtenäisen yrityskulttuurin luomisen yritysostojen jälkeen.

”Rakennamme entistä suurempaa ja vahvempaa Granoa. Olen kannustanut kaikkia tuomaan menneestä mukanaan hyvät asiat, sillä uuden strategian vieminen käytäntöön on meidän kaikkien vastuulla.”

Grano

Talon ulkopuolisista haasteista suurin on digitalisaatio. Granoa ei ole perinteisesti pidetty digitalona, joten yrityksen on kirkastettava näkemyksensä digitalisaatiosta pysyäkseen mukana muutoksessa. Syksyn alussa valmistuu Granon digitaalinen kasvustrategia, jossa otetaan kantaa siihen, miten yritys rakentaa uutta liiketoimintaa tulevaisuuteen.

”Grano on graafisen alan markkinajohtaja, jolle on yritysostojen myötä kertynyt laaja tuoteportfolio sekä asiakaskunta. Kasvulle on kuitenkin vielä tilaa, sillä nykyisille asiakkaille voidaan myydä enemmän. Kaupallisen strategian uudistus on menossa paraikaa.”

Panostaja tukee vahvasti Granoa digitaalisessa kehittymisessä. Yhteistyö Panostajan kanssa on Vuoren mukaan ollut selkeää, avointa ja luottamusta herättävää.

”Panostajan kulttuurissa suomalaisuus ja kova yrittäminen ovat keskiössä, mikä on minulle tärkeää, koska olen itsekin yrittäjähenkinen.”

Syntynyt: 1967

Koulutus: Valtiotieteiden maisteri

Aikaisemmat työtehtävät:
Halti Oy, toimitusjohtaja
Fonecta Oy, markkinointijohtaja
Veikkaus Oy, brändijohtaja
Finnforest Oyj, viestintä- ja markkinointijohtaja