Ajankohtaista - Granon suunta kirkastuu

Pekka Mettälä astui Granon johtoon syyskuussa. Ensitöikseen hän tarttui yhtiön strategiaan. Nyt se on rakennettu ja ensimmäinen vaihe jalkautettukin.

Strategiakiertue alkoi laajennetusta johtoryhmästä, minkä jälkeen asia esiteltiin kolmella paikkakunnalla esimiehille ja lopulta 11 paikkakunnalla henkilöstölle.

Pohjatyönään Mettälä oli kiertänyt kaikki Granon toimipisteet ja keskustellut kaikkiaan ainakin 500 ihmisen kanssa, jotta käsitys yhtiön mahdollisuuksista ja ongelmista olisi mahdollisimman kirkas ennen uuden suunnan määrittelyä.

– Tämän kokemuksen perusteella minulle avautui Grano, jonka toimialalla on käynnissä asiakaskäyttäytymisen ja megatrendien iso muutos. Pitää löytää keinot, millä yhtiö pystyy uusiutumaan. Meidän on firmana pystyttävä kasvamaan omalla tekemisellä, ei pelkästään ostamalla yrityksiä.

Granon strategian visio kiteytyi määritelmään vaikuttavimman viestin tuottaja. Käytännössä tämä tarkoittaa syvää yhteistyötä asiakkaan kanssa. Asiakkaalta tulee brändi ja viestin sisältö. Granon tehtävä on tuottaa sisältö niin, että asiakas todellakin saa investoinnilleen mitattavissa olevaa arvoa.

Toimitusjohtaja on luottavainen siihen, että yhtiö pystyy uusiutumaan ja kasvamaan. Granon vahvuutena ovat sitoutuneet, asiakkailleen omistautuneet työntekijät, mikä vahvistaa yhtenäisen granolaisen identiteetin ja yrityskulttuurin rakentamista.

Parhaillaan on menossa strategian mission määrittely. Kaikkiaan 114 ihmistä on jättänyt 274 erilaista määritelmää Granon olemassaolon tarkoitukseksi. Henkilöstö äänestää parhaillaan kuudesta parhaasta vaihtoehdosta.

Granossa on kunnon roihun aihiot kasassa!